GALLERI ART NOW,, vernissage med fotoförbud!!

Ulf Sjöstedts [  http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulf_Sj%C3%B6stedt  ] fotografier på galleri Art Now
Förvernissage på Götabergsgatan

Där spelade Becke Hinnerson
med sitt band RIVERSIDE" för att hedra minnet av sin gode vän Ulf Sjöstedt.

Jag började med att plåta  lite försiktigt och efter ca
EN TIMMA KOMM GALLERIÄGAREN OCH
förbjöd!! MIG ATT TA BILDER,,

De bilder jag tog innan förbudet kan
enligt lag inte förbjudas att visas
för det inte framgick någonstans i lokalen att det var fotoförbud.
Utan först efter  det att jag blev informerad om "förbudet" så slutatde jag att plåta.

På min blogg kommer jag att visa det bilder som tog INNAN förbudet,,,

Riverside,













RIVERSIDE JAZZ BAND
Göteborg
Riverside Jazz Band från Göteborg startades 1969 och har varit i obruten verksamhet sedan dess.
Ursprungligen lutade den musikaliska inriktningen åt New Orleansstilen men efterhand har stilidealet flyttat fram några decennier i jazzhistorien och bör väl i dag närmast kallas swing, men i Riverside har man dock inga musikaliska ”skygglappar”.
Riverside spelar huvudsakligen i Göteborg och Västsverige men har gjort resor och turnéer runtom i landet från Åhus i söder till Östersund i norr. Man har även framträtt i Norge och Holland, samt ett flertal gånger i Danmark.
Första gången bandet framträdde i Alingsås var för hela 28 år sedan på Nolhaga Slott. Dit återkom man också året därpå. 1981 spelade Riverside under potatisfestivalen på torget och 1987 var bandet inbjudet till Alingsås Jazzdag i kulturhuset Palladium.
Becke Hinnerson och Hasse Skoog spelade även på Alingsåsfestivalen 2005 – då i form av Beckes Swing Quartet. Det gångna året har Riverside framträtt i Alingsås konsthall i maj och i november spelade bandet i Norsesunds stationshus inbjudet av Alingsås Jazzsällskap och man lovade då att återkomma till stadens jazzfestival i år.
Trumpetaren Bertil Hanson och saxofonisten Becke Hinnerson har varit med alla 38 åren och basisten Per Råman i 30 år. Pianisten Peter Ivstedt och trumslagaren Hans Skoog har båda varit med de senaste 10 åren.

 

Här borde jag lagt in lite bilder till från vernissagen MEN,, efter ett brev från Maria på galleriet Galleri Art Now

kopia nedanför i versal, tjock,  understruket,,

bestämmde jag mig för att vila på publiceringe tills jag fått lite juridiska frågor klarlagda inför mig ;-)

 

1 - Du har ALLDRIG frågat om tillstånd att fotografera mig!

2 - Du har FOTOGRAFERAT & PUBLICERAT BILDER PÅ MIG, & VÄNNER TILL MIG, utan tillstånd!

3- Du har kränkt mig!

4 - Ta bort bilderna omedelbart!

Maria


Jag lägger även ut en länk från fotosidan.se
där det klart framgår att jag enligt mitt sätt att se det på
INTE begått några övertramp än mindre kränkt någon.

http://www.fotosidan.se/cldoc/1746.htm

Giovanni Salaris 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0