ÖPPET BREV TILL HBT GENERALEN

skickat till

Tasso Stafilidis, verksamhetschef

 

[email protected]

Tel: 070 – 376 04 03


hej

Giovanni heter jag

Jag var nere för att ta lite bilder i går på Nordstan[ eran infobänk]
Stod lite på avstånd för att fotografera för mitt bildarkiv då det dyker upp en utav era representanter och avkräver en förklaring varför jag fotografer dem!!!
Jag undra varför jag måste förklara  mig för henne eller varför jag överhuvudtaget på allmän plats förklaras som icke önskvärd av de i informationen samt vänner till dem runtomkring!!
Det gick så lång att dem tillkallade vakterna[ Securitas] för att " mota bort mig???
Som ursäkt hadde dem att dagen innan blivit hotade?? - Jag undrar av vem?? Mig?? Min kamera??

JAG kände mig väldigt illa till mods  , dels för att när jag frågade om dem om alla som fotograferade deras information måste "legitimera sig?" så svarade en av era representanter , JA!!!???
På allmän plats råder det i Sverige inget fotoförbud en mindre kan privatperson utfärda ett sådan på eget bevåg samt ha egna regler för vem som får fotografera vem eller vad.
Nordstan[ femman] är en allmänplats och faller därför under dessa tillämpningar.

http://www.fotosidan.se/cldoc/1746.htm      "lagtext"

mvh
Salaris Giovanni

ps,, skall tilläggas att Securitasvakterna bara kunde konstatera att jag inte gjort något fel och lämmnade mig med min kamera att göra det jag var där för att göra..


informationen i  Nordstan


© Giovanni Salaris 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0