"Kalle Sändare"( "Fabrikör Stafva") Carl-Axel Thernberg

Kärt barn har nånga namn!!
Hur många vi var på 70talet som "flabbade röven" av oss vet jag ej .
Men att det var en av mina stora idoler gällande stand up
och busringning långt innan "Ronny Jönsson" " Killingänget " med flera.
Som en liten gest för mitt gillande går jag i dag upp på vinden och rotar fram mina gamla 33 varvare och tar mig en stund med "Kalle"
Tack för alla goda flabb du framkallade under nästa 40 år.
R.I.P
image1418

Namn: Carl-Axel Thernberg
Född:1931 i Haga, Göteborg. död 2008
Bosatt:i Stockholm
Yrke:komiker, f.d förrådsarbetare,
butiksbiträde, fastighetsskötare m.m


Vill du höra mer och ta dig en rundvandring,, här är "Sändares" hemsida,,
Klicka på länken.
http://www.kallesandare.com/ 

© Giovanni Salaris 2008


Kommentarer
Postat av: helge

För de som gillar Kalle Sändare kan det också vara kul att veta att den tidigare aldrig utgivna plattan "Nu är det åter jul..." änltligen finns tillgänglig att beställa på www.kinkadupa.se

Skivan innehåller samtal från 93-96 och skulle egentligen ges ut 1997, men blev färdigställd först i september 2010!

2010-10-17 @ 14:48:55
URL: http://www.kinkadupa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0