Flunsan Släpper Taget

Så illa som att behöva åka till sjukhuset har det inte varit men,,
8 dagar tar på krafterna

image1339

Sista gången jag var så utslagen var faktist den Februari 2006 och då
gick jag omkring så här mer än en vecka,,
image1340

Nu känns det som vi ( min svåger Stefan och jag) kommer att "froosa" på vår fria GI dag lördag.
tanken är att på lördag ski,,r vi i Gi och skall frossa,,

En klassiker på restaurang Cvon på 80 talet                                              Bookmaker sandwich och öl,öl ,öl


En härlig macka att sätta tänderna i!

Det här behövs till 4 port:
  • 4 formbrödskivor, kantskurna och rostade
  • 2 msk fransk senap
  • 4 skivor oxfile, inte för tjocka
  • 2 msk smör
  • salt, svartpeppar
  • 1/2 dl pepparrot, riven
  • 4 äggulor
  • dijonsenap

¤¤¤¤¤Gör så här:
  • 1. Bred senap på brödskivorna. Stek oxfilen 1 till 2 minuter per sida i smör i en stekpanna. Salta och peppra under stekningen.
  • 2. Lägg oxfilen på brödet som du förberett med lite senap på efter smak .Toppa med pepparrot och äggula. Servera genast.
¤¤¤¤¤¤Et par friterade klyftpotatisar till ,, gör bara denna rätt bättre!!!! (pommeschateus),,,
¤¤¤¤¤¤©foto Giovanni Salaris 2008


Kommentarer
Postat av: Hanna =)

jobbigt att vara dålig

2008-03-13 @ 09:22:02
URL: http://hannaekelund.blogg.se
Postat av: Anonym

"Styggt" tråkigt framför allt,, ;-)
/giovanni

2008-03-13 @ 11:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0