Min Gudson Nicolas Malmberg Har Ordet

Jesuskarikatyr och mejlväxling med horan Lars Vilks!!

Fäktning a la världen      http://nicholasmalmberg.blogspot.com/    klicka på länken

image1151
Denna bild gjorde jag som ett svar efter Lars Vilks karikatyr av Mohammed som rondellhund.
Den föreställer Jesus när han i kyrkans namn utövar det dom är bäst på, nämligen övergrepp.
När yttrande frihet förväxlas med att ge sig på utsatta grupper kände jag att det var dags och rita denna (ganska dåligt utförda) bild.. Jag skickade den till flera kvälls och dagstidningar, Nerikes allehand, svenskakyrkan och Lars Vilks själv.. Svar från dess kommer eftersom dom kommer in publiceras här.
© Nicolas Malmberg 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0