OJ OJ OJ,, 11 Dagar Kvar Till Julafton

I min hjärna känns det som om det bara var i går jag låg i poolen med en kall öl ,,!! Lucia har jag inte firat sedan jag slutade som förskolelärare på 80 talet, ändock får jag tillstå att jag tycker det är både vackert o trevligt med ljus o sång i vintermörkret. ( "secken ateist" va?)

Här på bilden från 1983 föräldrakooperativet Delfinen Göteborg.
sitter jag och framför med barnen för föräldrarna alla jul o Lucaisånger som de tränade på flitigt 2 månader innan jul. Så var det varje år fram till det att jag slutade på "dagis" 1988.
image1220


Och för er som missat Luciasången kan klicka här nedan ,,,



Giovanni Salaris 2007

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0