Lammfrossa Och Vatten Påsättning

Välkommna och tack för att ni tittade in.

Påskafton började med att det var årets varmaste dag hittills, (får hoppas att
det blir mycket varmare än så framöver) "Sommarvattnet skruvades på Torpakolonin.

Urban Klaving och Blidqvist kontrollerar vinterförbrukningen
innan påsättning av vattnet.
71093-1

Kolonister diskuterar .
På bilden välkommnar jag vår nye kolonist, Roland Jansson
(jomenvisst är det skådespelaren Roland) flankerad
av "Stickan och Urban
71093-2

Efter vattnet rann i våra ledningar bar det av till Toredalsgatan
för att fira påsk.
(vi icke troende äter mest hela tiden och låter firandet till de troende))
Peter "The Man"  låter sig väl smaka av förätterna.(Anitas bror)
71093-3

Till huvudrätt ,lammstek,kalvstek och ungstekta rotfrukter samt två såser.

71093-4

Faster Anita ,Julius, Johannes (med rygg åt kameran)
kunde inget annat än att godkänna det kulinariska .
71093-5

Innan jag fortsätter "påskbeskrivningen vill jag ochså
visa hur fin Julius blev i håret efter  stylingen.

71093-6

Ellen visade sig vara en baddare på det där med bakverk.
Hon bjöd på en alldeles specialbakad chokladkaka med knäcköverdrag.
På det stora fatet , min Mammas bignolel(på Italienska)  petitchou (på Franska).
71093-7
© G Salaris 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0